J' accuse RTV Pink.
Smatram da su direktno odgovorni zato što su:
1. od dana osnivanja emitovali program niskog kvaliteta, sa samo jednim ciljem - a to je generisanje profita, pri čemu su potpuno zanemarili sopstvenu društvenu odgovornost kao medija.
2. dobijanjem nacionalne frekvencije koja ima status nacionalnog dobra nastavili su produkciju i emitovanje programa koji vređa moralna i ljudska osećanja gledalaca, sve zarad ostvarivanja profita, prilikom čega su žrtvovali i ono malo kredibiliteta što su nekada imali.
3. u zajedničkom zločinačkom poduhvatu sa Sašom Popovićem, čelnikom "Grand" produkcije, omogućili su da kulturološki neprihvatljivi estetski obrasci postanu mejnstrim.
4. u svojoj programskoj šemi nisu predvideli mesto za kulturne sadržaje, niti druge vrste sadržaja pogodne za decu i mlade, već najprimitivniji i najjeftiniji vid zabave.
5. zahvaljujući kvizu "Trenutak istine" uspeli su da izazovu sablazan i nemir kod velikog broja gledalaca i pokazali potpuni nedostatak profesionalizma i poštovanja tuđe intime, ma koliko učesnik bio spreman na to.
6. s tim u vezi, koristeći loše materijalne uslove u Srbiji i okruženju, RTV Pink je omogućavao brojnim licima da zarade novac uz prethodnu degradaciju ličnosti i razotkrivanje kompletne intime širem auditorijumu.
7. emitujući programske sadržaje Grand produkcije, RTV Pink je javnom podsmehu izložio desetine pojedinaca, potencijalnih učesnika show programa "Zvezde Granda", od kojih su mnogi sa hendikepom, a sve zarad generisanja profita, a pod izgovorom "zabave".
8. RTV Pink je emitujući program u kome jedan od njihovih zaposlenih izigrava mentalno poremećenu osobu naneo uvredu i izazvao podsmeh prema čitavoj populaciji lica ometenih u razvoju.
9. RTV Pink u svojim reality TV programima uporno forsira konflikte direktno podstičući učesnike na konfrontacije, zarad povećanja gledanosti i generisanja profita.
10. iz istih razloga, RTV Pink često dovodi učesnike reality TV programa u stanje skrivljene neuračunljivosti nudeći im alkohol i propagirajući skandalozno, agresivno i primitivno ponašanje kao društvenu normu i nešto "normalno".
Iz svega navedenog, očigledno je da RTV Pink svojim pogramskim sadržajima koje je prilagodio najnižim ukusima i porivima, vrši izuzetno štetan uticaj, naročito na decu koja još uvek nisu dovoljno zrela da sama formiraju svoje mišljenje i na čiju osetljivu psihu nadražaji koji dolaze sa TV ekrana uz koji provode više sati nego njihovi vršnjaci u svetu, vrše veliki uticaj. Kontinuiranim emitovanjem sadržaja niskog kvaliteta, RTV Pink zaglupljuje svoje gledaoce, ne podstiče ih na kreativno ponašanje, stvaralaštvo i obrazovanje.
Zato, zbog očigledne odgovornosti RTV Pink za sve ono što im stavljam na teret, apelujem na RRA da RTV Pink oduzme nacionalnu frekvenciju. Srbija je barem toliko zaslužila.
II deo iliti "uvek ima neko ali..."
1. RTV Pink je od prvog dana komercijalna televizija, te funkcioniše zahvaljujući prihodima koje ostvaruje sopstvenim programom, a ne iz državnog budžeta ili pretplate.
2. programska orijentacija RTV Pink se nije menjala od dana osnivanja, samim tim dobijanje nacionalne frekvencije nije razlog da se bilo šta menja. U modernim uslovima poslovanja, ako se ispostavi da neka radna praksa donosi profit, pogrešno je menjati je.
3. "O ukusima ne treba raspravljati". Show programi su uobičajena stvar na svim većim televizijama u svetu. Da li je Lady Gaga obučena u šnicle "estetski prihvatljivija" od Seja Kalača, u bilo kom agregatnom stanju?
4. postoje brojne televizije koje su svoj sadržaj opredelile za određenu temu. RTV Pink ima slobodu da svoju programski šemu uređuje prema svom nahođenju, a u skladu sa propisima. Uostalom, kulturnih sadržaja nema ni na B92 Info, pa oni opet nisu predmet napada.
5. RTV Pink ne vidi problem da i onaj ružan deo stvarnosti prikaže širem auditorijumu, i da pokrene širu društvenu raspravu o takvim stvarima.
6. učesnici koji se prijavljuju u navedeni reality kviz su u potpunosti svesni kakva pitanja ih očekuju, i pristaju da svoju intimu podele sa svima. Na to ih niko ne tera.
7. snimci neuspelih audicija za muzičke talent show emisije su uobičajena stvar širom sveta. Pretražite YouTube, i videćete da svaki iole relevantan svetski show tog formata ne štedi učesnike, bez obzira da li su mentalno sposobni i zdravi ili hendikepirani. Od američkog "Idola", do "X Factor"-a.
8. E jebiga, za Oskara fakat ne mogu da ih branim.
9. mi živimo u društvu u kome su konflikt i konfrontacija nešto uobičajeno. Nasilje vidimo na ulicama, u porodici, na radnom mestu, u parlamentu. Reality TV se bavi realnošću i licemerno je kritikovati RTV Pink zbog nečega što se dešava već godinama svuda oko nas. Sama činjenica da su emisije u kojima su konflikti najgledaniji govori u prilog da nije problem u RTV Pink, već u gledalištu koje želi da vidi krv. Uostalom, pogledajte i strane emisije sličnog tipa, dešavaju se kudikamo gore stvari.
10. učesnici navedenih reality TV emisija su punoletni i imaju pravo da konzumiraju alkohol. RTV Pink ih svakako ne primorava da piju, već im tu mogućnost ostavlja na raspolaganju, kao i u "stvarnom" životu. Stvar njihove volje je da li će piti ili ne.
Da rezimiram; ne očekujte od RTV Pink programske sadržaje adaptira obrazovanim osobama, intelektualnog profila. Od trenutka kada je RTS postao Pinkolik, takvi su se okrenuli internetu i knjigama. Deca gledaju ono što gledaju roditelji, ne treba menjati teze. "Ne padaju bombe zbog gravitacije, već zato što ih čike u avionima bacaju".
RTV Pink će i dalje emitovati program namenjen Srbiji. Jadnoj, krezuboj, neukoj, nepismenoj, gladnoj, žednoj, siromašnoj, koja sebi već decenijama može da priušti samo "jeftino". Kvalitet ravan kvalitetu kineske garderobe u koju je Srbija obučena. Pink je kineski butik našeg slobodnog vremena. I ne samo to - Pink je i ogledalo. A ogledalo ne može biti krivo ako se u odrazu vidi nešto ružno.
III deo iliti "završna reč"
Eto. Napala sam ih. Ne bez razloga. I pokušala da ih opravdam i razumem. Ne bez razloga. Stvari nisu crno-bele. A ni ružičaste. Ko smo mi da određujemo koja muzika valja, a koja ne? Po čemu je Dinastija toliko bolja od bilo koje latinoameričke sapunice? Po čemu je Lejdi Gaga tako super i prihvatljiva, a Boki13 tako neprihvatljiv? Da li je moguće da nam je svima percepcija toliko iskrivljena da nam "strano govance" miriše?
Hajde da podvučemo celu priču ovim: nije nama kriv Pink što smo ovakvi. Niti smo samo mi ovakvi. Sve ovo što se dešava je samo dodir aktuelne društvene klime. Ali, za razliku od drugih zemalja, teška materijalna nemaština i besperspektivnost u koju smo kao društvo učaureni čine da u svemu idemo do ekstrema. I nije na Pinku, ma koliko ja lično prezirala taj kanal, da ispravlja "krive Drine" i da nas budi iz kome u kojoj smo već dugo.
A nije teško probuditi se. Za početak, promeni kanal.
Dženita · 737 weeks ago
kakavjefilm 79p · 737 weeks ago
sandrakravitz 74p · 737 weeks ago
Iva 81p · 737 weeks ago
Летња Олуја · 737 weeks ago
SadClown · 737 weeks ago
A najviše volim kada oni "napredni, liberalno, pro-zapadni, ovoreni, tolerantni ljudi bez predrasuda" počnu da pljuju i prozivaju Pink, Grand, Sašu, Željka, a njihovu publiku naizvaju nekulturnom stokom.
Dzonson Don · 737 weeks ago
Secam se da sam ranije imali zanimljive (kvalitetne?) serije, mada moguce je da je to bilo samo zato sto tada Spanske serije jos nisu stupile na scenu ^^
I isto tako ne mislim da je Pink kriv za trenutak istine. To je vec dobra volja naroda da pravi budale od sebe, i zaista mislim da nije u redu uskracivati im to. Niko ne sprecava nekog normalnog da se prijavi tamo i pokupi pola miliona za dosadnih pola sata, isto kao sto niko ne tera budalu da na tv-u prica sta je krao, koga je (za)jeb'o i slicno...
U krajnjem slucaju, ima sasvim dovoljno ljudi koji bi isto to radili (i rade) i bez doticne emisije...
Inace, pohvale za text, apsolutno se slazem (sa ostatkom :P) :)
Sezam · 737 weeks ago
drveni advokat · 737 weeks ago
10+ za tekst!
Bojan · 737 weeks ago
My point was, Pink je nekad bio kul. Ne BK-kul, ali kul. Sintagma "najjeftiniji vid zabave" je takođe diskutabilna, pošto ima tamo i projekata sa solidnim budžetom. No, ni oni ne komuniciraju sa nimalo raznorodnom publikom, to definitivno. Pink, sa druge strane, štedi na drugim stvarima - na grafici, na primer. A sve emisije koje idu "uživo" emituju se sa Bete. EEEEJ, SA BETE!!! *guši se i pada*
RIjeliti programi... Tjah, u vreme kad smo dobili Velikog brata, bilo ih je jako malo ("48 sati svadba"). A i Brat je išao na B92, što jeste bilo prevelika komercijalizacija i te televizije, ali, ujedno, tako nešto u tom trenutku nije bilo zamislivo negde drugde. Ja sam se smorio kod druge sezone Brata, kada sam shvatio da su psihološki profili i bekgraundi tadašnjih takmičara u potpuno istim odnosima kao i kod učesnika od godinu dana ranije - mogla se povući paralela između skoro svakog učesnika druge sezone sa odgovarajućim učesnikom prve. Pink je u međuvremenu video da se B92 potkiva, a Mitrović je oduvek bio alav.
Uloga javnog servisa je (pored ostalog) da obrazuje i podstiče na stvaralaštvo, a Pink je, ipak, samo privatna televizija. Sad, kakav nam je jadni... ovaj, javni servis, to je neka deveta priča... Sa druge strane, postoji propisano kakav program emiteri sve treba da imaju, ali... Ja ne verujem u monitoring, ne u Srbiji.
Lejdi Gaga, čak i u šniclama, estestki jeste prihvatljivija od Kalača. Veruj mi, video sam čoveka uživo. Više puta. Reglere sam mu diz'o.
B92 info je isključivo kablovski kanal. Kao takav, može da bude specijalizovan za određeni tip programa, što i jeste.
Žuta štampa ne izlazi zato što je ljudi čitaju, već je ljudi čitaju zato što je tu. (Ovo zvuči kao rekurzija, ali ipak postoji razlika.) Društvena klima se počela stvarati "hlebom i igrama" u medijima, što je bilo pre... Koliko? 20 godina? 25?
Aktuelna propast Pinka u Sloveniji mi, zapravo, uliva neku nadu.... (Da ću se odseliti u Sloveniju, a ne da će Srbija postati takva.)
Jelena · 737 weeks ago
sopranovsky · 737 weeks ago
SiobhanFaber 67p · 737 weeks ago
Kada pomenuh "najjeftiniji vid zabava", nisam imala na umu finansijski kontekst. Konkretno: jeste "Dvor" koštao 2 miliona evra, ali je "jeftino" staviti dva lika koja se ne podnose u istu prostoriju, zaključati ih i gledati šta će da se dogodi. Kao što je "jeftino" obući Zoricu Marković u kostim robota fore radi. Proklet bio YouTube i dan kada nabasah na taj video.
Sa tehničke strane, fakat je da se štekaju oko mnogih stvari. Paramparče je super primetio za grafiku i za betu, ali šta'š. Taman da snimaju i VGA kamericom, raja bi opet gledala.
E, sad - veeeliko pitanje: Pink nekada. Svakako da je program nekada bio kvalitetniji, ali je bio u istoj liniji sa Pinkom danas - zabavni program, lagani sadržaji, talk show emisije, bez "kulture". Naravno, stvar je afiniteta da li neko više voli rock listu ili narodnjake. Jbg. Nismo svi isti. :S
Projekat BK TV jeste bio dobro osmišljen (uz par omaški), ali mi se čini da je iza BK stajao kapital koji je toj televiziji dozvoljavao luksuz da ne mora da podilazi "širokim narodnim masama" zarad dobrog rezultata kada je TV share u pitanju. Druga je tema što se ta BK priča tako glupo, nepromišnjeno i previše siledžijski okončala. Čak ni Karićeva senka ne može promeniti činjenicu da su ljudi sa te televizije bili izuzetno profesionalni u svom poslu. A to kažem iz ličnog iskustva.
Suma sumarum, da imam vlast (omiljeno srpsko), i da me neko pita da li da gasim Pink ili ne... Istina je sledeća: deo mene bi ga momentalno šat-daunovao, ali iz jednog potpuno banalnog i sebičnog razloga: da bi oni koji seku vene za Pinkom, koji udišu Farmu i Dvor konačno mogli da se odvoje od TV-a i rade nešto konkretno. (Mama, ako čitaš ovo, ne bi bilo loše da nekad pojedem nešto toplo za večeru. Hvala. :-* )
Ali ne - ne bih ga gasila. Svakako da bih neka pravila šta sme, a šta ne sme da se emituje tokom dana i tokom prime time-a uveče drastično pooštrila, ali: otimati ljudima pravo da slušaju džank i smeće, da gledaju džank i smeće - samo zato što se to meni ne dopada - to nije OK. To je diktatorski, to je totalitarno, to je pogrešno.
Milko · 736 weeks ago
Slažem se da Pink nikad ne bi imao uspjeh kakav ima da već ne postoji optimalno tržište za njegove proizvode. Medjutim, mislim da je ključno pitanje (hehe, ovo zvuči tako zvanično i uštogljeno :D) zbog čega se toliko čeka na radjanje anti-pink ili, još bolje, a-pink kulturne reakcije. Siguran sam da postoje mišljenja prema kojima je neophodno postojanje neke dobre i plemenite elite, koja snagom svog autoriteta i argumenata nameće drugačije vrijednosne obrasce od onih populističkih. Ipak, ja sam zakleti protivnik nametanja bilo koje vrste, pa čak i u slučaju kad takvo nametanje ima inspiraciju u nečem dobrom. Ne, potrebno je da ljudi sami uvide šta je šta. I baš zbog toga me čudi zašto se ovoliko čeka.
Mada, možda je domaća blogosfera ta očekivana reakcija.
Ajde sad reci "No, it`s not!" :D
SiobhanFaber 67p · 736 weeks ago
Zezam se. Znaš šta ja kapiram da je najveći problem cele ove priče - nepostojanje alternative. Ako neko hoće da gleda smeće, on će ga svakako gledati. Ali ako neko gleda smeće samo zato što nema "šta drugo da gleda", e to je već ozbiljan problem. Ali čak ni to nije problem Pinka, koji je komercijalna TV, već prvenstveno RTS-a koga plaćamo svi mi iz sopstvenog džepa...
Deda · 736 weeks ago
U mom slucaju je jasno kao dan da mi je Pink reper za sve ono najgore. Malo manje gore su druge tv-ije, da bi mi ipak net ostavio prostora za veci izbor.
Na zalost, nemaju svi veliki izbor, mnogo ih je "primorano" da menjaju par kanala od koji j ej Pink jedan medju njima.
Skoro sam doziveo da mi jedan ucenik kaze kako zeli da predaje sexsologiju. Video decko na televiziji Pink. Gledali roditelji, gledao on.
Mislim u sebi, sine, i ja bih isto, mnogo pre nego mnoge druge predmete, al' nemam previse slobode u izboru...
Ovaj glupi primer sam namerno naveo zbog cinjenice da se neke norme formiraju upravo na Pinku, na tim istim audicijama, rialitima i ostalim trenutnim aktuelnim TV desavanjima.
Na nama samima je...na nama je i da nasu decu usmeravamo, pa koliko uspemo da ih otrgnemo od stvarnosti...